|
PEARSON:Konferencja dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w Gliwicach, 30.01.14.
Which Matura tasks do your students struggle with the most? How can we help them to improve in the areas they find most challenging, and at the same time encourage them feel positive about the process of preparing for Matura? Working with the most recent details of nationwide performance in the exam, this highly practical session will attempt to deal with these important questions. During the workshop, we will remind ourselves of some of the aspects of the new Matura format and task types, and see how the 3 Ms – Motivation, Memorisation and Meaningful context and practice can work together to prepare for a successful performance on the big day. The session will contain lots of easy to prepare practical ideas and tips, and will be illustrated with material taken from Pearson’s new Matura Focus course.
PEARSON:Konferencja dla nauczycieli szkół podstawowych w Katowicach, 29.01.14.
Już w 2015 roku nasi uczniowie po raz pierwszy przystąpią do części sprawdzającej znajomość języka obcego na sprawdzianie szóstoklasisty. W związku z tym chcielibyśmy przedstawić Państwu najnowszą publikację z serii bestsellerowych repetytoriów Longmana wraz z cennymi wskazówkami jak najefektywniej przygotowywać uczniów do sprawdzianu.
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,29.01.14, Łomża.
In this session we are going to investigate effective techniques of storytelling, using role plays, arts and crafts and various
games in a big group of learners with different levels of maturity. We will look at the teacher as a manager and a guide helping
children cope with the tasks. We will see English education in the lower primary sector as an exciting walk through a jungle with
young explorers eager to absorb knowledge and have lots of fun on the way.
EDUNEWS.PL: WIELE WYZWAŃ PRZED EDUKACJĄ
Kancelaria Prezydenta RP zorganizowała wczoraj w Warszawie spotkanie poświęcone rodzimej edukacji i wyzwaniom, jakie przed nią stoją - „Edukacja – wyzwania przyszłości. Jak zaspokoić aspiracje i nie zmarnować potencjału pokolenia wiedzy”. W założeniu miała to być debata o przyszłości edukacji, ale już po kilku wypowiedziach okazało się, że ilość wątków do dyskusji jest zbyt duża i nie sposób będzie o wszystkim rozmawiać. Zaprezentowano zatem dziesiątki stanowisk i opinii
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,28.01.14, Elbląg.
Christopher Robin and Winnie the Pooh learnt that Tigers don't always know what they like best. As teachers, we are sometimes
painfully aware that it is equally true for our lower-primary 'Tigers'. Some of them need to jump around, scream and shout, others
want to paint or simply be princesses or Batmen. Yes, in our profession, we are all conscious of the importance of the individual
learner and their particular needs and abilities. At the same time, most of us teach groups that are often as numerous as 20 or even
25 young learners and we have to manage the whole classroom.
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,28.01.14, Ełk.
In this session we are going to investigate effective techniques of storytelling, using role plays, arts and crafts and various
games in a big group of learners with different levels of maturity. We will look at the teacher as a manager and a guide helping
children cope with the tasks. We will see English education in the lower primary sector as an exciting walk through a jungle with young explorers eager to absorb knowledge and have lots of fun on the way.
EDUNEWS.PL: UŚWIADOMIONA SKUTECZNA KOMUNIKACJA
Jednym z największych wyzwań współczesnego człowieka, nie tylko w wymiarze jednostkowym ale również ogólnym jest komunikacja. Niedostatki jej - zdaniem wielu ekspertów - są jednym z największych zagrożeń dla firm (i innych podmiotów także). Porozumiewamy się pomiędzy sobą nie tak dobrze, jak byśmy chcieli, przez co nie zawsze jesteśmy w tej komunikacji skuteczni
PEARSON:Konferencja dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w Rybniku, 31.01.14.
Which Matura tasks do your students struggle with the most? How can we help them to improve in the areas they find most challenging, and at the same time encourage them feel positive about the process of preparing for Matura? Working with the most recent details of nationwide performance in the exam, this highly practical session will attempt to deal with these important questions. During the workshop, we will remind ourselves of some of the aspects of the new Matura format and task types, and see how the 3 Ms – Motivation, Memorisation and Meaningful context and practice can work together to prepare for a successful performance on the big day. The session will contain lots of easy to prepare practical ideas and tips, and will be illustrated with material taken from Pearson’s new Matura Focus course.
|