|
Presentazioni ALMA a Cracovia - IIC e Italicus, 26.11.17.
Presentazione dei volumi Nuovo Espresso 4 e 5 e laboratorio didattico a cura di Luca Di Dio, responsabile L2 e formatore docenti della scuola Edulingua.
EDUNEWS.PL: NAUCZYCIEL WIERZY W MOŻLIWOŚCI UCZNIÓW
Przeczytałam artykuł Bradleya Busha pt. „What every teacher should know about expectations”[1]. Do poruszonego przez autora tematu jestem absolutnie przekonana – wiara w każdego ucznia to podstawa dobrego nauczania. Ten pogląd jest też zgodny z piątą strategią oceniania kształtującego, która zakłada, że uczeń może być autorem własnego procesu uczenia się, czyli może być odpowiedzialny za swoją naukę. Tak może być tylko wtedy, gdy uczeń i nauczyciel wierzą, że tak może się stać...
ORE: DELFORT - Posłuchaj! Podcasty na lekcji niemieckiego, 29.11.17, Ciechanów.
Ośrodek Rozwoju Edukacji oraz Instytut Goethego w Warszawie zapraszają do udziału w szkoleniach doskonalących dla nauczycieli języka niemieckiego w całym kraju.
EDUNEWS.PL: ODKRYĆ TO, CO NAJWAŻNIEJSZE
Odwieczne pytanie. Jak to się dzieje, że to co interesujące dla ucznia, częściej ma miejsce poza szkołą, podczas dodatkowych zajęć i na specjalistycznych warsztatach? Jak sprawić, by nauka stała się równie atrakcyjna, jak praca podczas zajęć pozalekcyjnych? Dlaczego nie wykorzystać w codziennej szkolnej praktyce siły różnorodnych form pracy charakterystycznych dla popołudniowych zajęć? Jak w tej sytuacji zorganizować takie środowisko edukacyjne, aby dostrzec to co najważniejsze - naturalny potencjał uczniów?
Goethe-Institut: WOJCIECH MANN - MAGICZNA SKRZYNECZKA
Radio, mimo swojej nieco staromodnej aury, wciąż stanowi istotny kanał medialny, źródło opinii, muzyki i rozrywki. O tym, czym urzeka w XXI wieku, opowiada Wojciech Mann, jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich głosów radiowych.
EDUNEWS.PL: SMARTFONY UZALEŻNIAJĄ? A GDZIE EDUKACJA?
Nic nowego – człowiek podatny jest na używki, a smartfon stał się kolejną z nich. Nie możemy się od nich oderwać – i dzieci i dorośli – czego dowodzą kolejne badania naukowców. Ale może po prostu brakuje nam edukacji, abyśmy używali tych urządzeń bardziej rozumnie? Szkoła najchętniej wprowadziłaby zakaz przynoszenia telefonów przez uczniów, ale czy to ich czegoś nauczy? Nie! Problem zostanie odepchnięty przez instytucję, która właśnie powinna podjąć największe wyzwanie rzucone jej przez świat technologii. Zakazy smartfonowe w szkołach to prymitywne rozwiązanie, które tego problemu społecznego nie rozwiążą, to jedynie „chowanie głowy w piasek” przez nauczycieli i dyrektorów...
ORE: DELFORT - Posłuchaj! Podcasty na lekcji niemieckiego, 24.11.17, Polkowice.
Ośrodek Rozwoju Edukacji oraz Instytut Goethego w Warszawie zapraszają do udziału w szkoleniach doskonalących dla nauczycieli języka niemieckiego w całym kraju.
ORE: DELFORT-Posłuchaj! Podcasty na lekcji niemieckiego, 24.11.17, Stargard.
Ośrodek Rozwoju Edukacji oraz Instytut Goethego w Warszawie zapraszają do udziału w szkoleniach doskonalących dla nauczycieli języka niemieckiego w całym kraju.
|