|
EDUNEWS.PL: RELACJE POMIĘDZY NAUCZYCIELEM I UCZNIEM
Wiemy z wyników różnych badań (np. Johna Hattiego), że najważniejsze w uczeniu się są dobre relacje. Bez nich uczenie się jest niemożliwe. Relacje mają szanse zaistnieć wtedy, gdy uczeń jest podmiotem, a nie przedmiotem (patrz: balon podmiotowości) i gdy jest traktowany indywidualnie. Ale nie są to warunki dostateczne, o relacje trzeba zadbać. Ale kiedy i jak?
NaukaBezGranic: The Symbols of the United States, American Legends and Myths, 01-02.03.18, Kraków.
Hans Egelhoff is originally from the United States, having spent his childhood in a small town north of Milwaukee, Wisconsin. His university studies brought him to Cork, Ireland, where he studied history and English. After graduation, Hans spent the next eight years managing a coffee shop until he decided to pursue a career in education. Hans Egelhoff has been teaching English in Cracow for the last five years. He began his teaching career at University College Cork, Ireland, before moving to Poland in 2013. He believes in engaging his students as much as possible, so his lessons aim to encourage participation in a dynamic, communicative atmosphere. Besides teaching his students in Krakow at Profi-Lingua, Hans also enjoys exploring the many beautiful sights of Poland, particularly the Bieszczady mountains.
EDUNEWS.PL: NIK O KSZTAŁCENIU UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
W ostatnich latach wzrosła w Polsce dostępność kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami razem z ich rówieśnikami w szkołach i przedszkolach najbliższych ich miejscu zamieszkania. Wyniki kontroli NIK wskazują jednak, że aż w połowie ogólnodostępnych placówek oświatowych, kształcących uczniów z niepełnosprawnościami, nie zapewniono odpowiednich warunków by udzielane wsparcie zaspokajało potrzeby tych uczniów i realizowało przysługujące uprawnienia. W połowie skontrolowanych szkół i przedszkoli nie zachowano należytej staranności w planowaniu i realizacji wsparcia, w części placówek brakowało także doświadczenia i wiedzy dotyczącej organizacji pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz zapewnienia finansowania tych działań...
NaukaBezGranic: British Festivals and Traditions; Weird Britain;Street English..01.03.18, Kraków.
Nick Clowes hails from the deep, dark midlands of England but now finds himself in deeper, darker Katowice. Having spent time teaching English in South Korea, Thailand, Spain and England, he now spends his time studying the Polish, their culture and customs (as well as occasionally teaching). Nick, having a passion for all things weird, wonderful and generally interesting is always looking to share his findings with eager students.
GOETHE-INSTITUT: SPOTKANIE Z PISARZEM ROLAND SCHIMMELPFENNIG - „ŚLADY WILKA“, 22.02.18, W-wa
Roland Schimmelpfennig (ur. 1967 w Getyndze) – niemiecki dramatopisarz, dramaturg, tłumacz, reżyser, pisarz. Od 1996 roku napisał ponad 30 sztuk teatralnych, które wystawiane są w ponad 40 krajach na całym świecie, jest też najczęściej wystawianym dramatopisarzem w Niemczech. Pracował jako dramaturg lub reżyser rezydent w wiodących teatrach obszaru niemieckojęzycznego, m.in. w Kammerspiele w Monachium, w Schaubühne i Deutsches Theater w Berlinie, w Burgtheater w Wiedniu. Powieść Ślady wilka ukazała się w 2016 roku w wydawnictwie Fischer Verlag i znalazła się na shortlist do nagrody Targów Książki w Lipsku. W 2017 roku wydawnictwo wydało drugą powieść Schimmelpfenniga Die Sprache des Regens.
EDUNEWS.PL: WSPÓŁPRACA I OTWARTE ZASOBY EDUKACYJNE
W 2015 roku Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadził badania dotyczące potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie kształcenia zawodowego. Wynika z nich, że nauczyciele przyzwyczajają się do podręczników, których używają na lekcji i często brakuje im czasu, aby sięgać po inne materiały, nie potrafią korzystać z narzędzi IT, aby ułatwić i uatrakcyjnić naukę uczniom, brakuje im wsparcia systemowego, a czasem również kompetencji metodycznych i merytorycznych...
Goethe-Institut: LITERATURA NA JASNEJ. 5 LAT STYPENDIUM IM. ALBRECHTA LEMPPA, 20.02.18, Warszawa.
LITERATURA NA JASNEJ. 5 LAT STYPENDIUM IM. ALBRECHTA LEMPPA
NaukaBezGranic: Modern Britain; International English, How To Sound..27.02.18, Warszawa.
Ross Mulkern jest nauczycielem języka angielskiego i jak prawdziwy Anglik, jest entuzjastą herbaty. Wyruszył do Polski latem 2013 roku w poszukiwaniu przygody i ruskich pierogów. Po trzech latach nadal jest zakochany w swoim przybranym domu i zachwyca się niepowtarzalnymi urokami naszego kraju. W swoim dorobku, oprócz nauczania, ma także różnorodne publikacje m.in. w czasopismach dotyczących skateboardingu i blogach biznesowych. Pisanie jest jego pierwszą miłością, a najwięcej satysfakcji przynosi mu inspirowanie i pobudzanie kreatywności u innych ludzi.
|