DLACZEGO TRUDNO CZYTAĆ Z EKRANU?
Cyfrowy świat rozszerza się błyskawicznie, obejmując coraz więcej zasobów tekstowych. Spada czytelnictwo książek (59% Polaków przeczytało choć jedną książkę w 2006 r.), coraz częściej czytamy bezpośrednio z Internetu czy z plików załadowanych do komputera. Okazuje się jednak, że czytanie na ekranie oznacza dla naszego umysłu więcej stresu niż czytanie książki.
IL PONTE: Teatralne przeżycia „Wieczór Włoski”.
Włoskie szlagiery we wspaniałej scenografii w wykonaniu solistów teatru w połączeniu z zapierającym dech w piersiach tańcem - to gwarancja cudownego wieczoru w samym centrum miasta.
Z WIZYTĄ NA BETT 2009
Jak co roku w styczniu liderzy zastosowań technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w nauczaniu spotkali się w Londynie na targach British Education Technology & Training (BETT). Myślą przewodnią tegorocznych targów był program budowy szkół dla przyszłości: kreatywnego nauczania z wykorzystaniem najnowszych technologii edukacyjnych.
Księgarnia ET TOI prezentuje: Green English - Environmental Education - Special Guide
Green English - Environmental Education in English - Special Guide - przewodnik dla nauczyciela opisujący główne założenia metodologiczne kursu Green English - Environmental Education in English...
'Angielski w pracy' - nowa strona w serwisie 'English for you'
Strona już teraz zawiera pierwsze materiały a ich ilość będzie sukcesywnie zwiększana. Chcemy aby strona była wyczerpującym kompendium wiedzy dla tych, którym angielski potrzebny jest w celach zawodowych.
POLSKA SZKOŁA PRZYSZŁOŚCI
Polska szkoła bywa nowoczesna, chociaż jeszcze nie jest to zjawisko powszechne. W większości przypadków działa według starych, powielanych od dziesięcioleci, schematów. Nie zmieni jej nawet najlepsza reforma przygotowana przez ministerstwo, dopóki sami nauczyciele i dyrektorzy szkół nie uznają, że istnieje potrzeba zmiany i wprowadzenia innowacji, aby dogonić uciekający świat.
Kanji, które znasz. Kana na wesoło - do nabycia w księgarni GANDALF
Znasz wiele japońskich marek, słów i określeń, chciałbyś je napisać po japońsku by ozdobić samochód, zeszyt, torebkę, notesik, rower, plecaczek, obróżkę pieska, telefon komórkowy?...
JAKIE UMYSŁY KSZTAŁTOWAĆ MA OŚWIATA DLA PRZYSZŁOŚCI?
Czy umysł, jakima kształtować oświatę powinien być zdolny do wyuczenia się pewnej określonejdyscypliny akademickiej? Czy oświata ma służyć temu, aby absolwenci szkół bylipóźniej biologami, chemikami, edukatorami, psychologami, itd? A może powinniśmykształtować kreatywne, otwarte umysły wolne od "niewoli"dyscyplinarnej?
|