Polska szkoła bywa nowoczesna, chociaż jeszcze nie jest to zjawisko powszechne. W większości przypadków działa według starych, powielanych od dziesięcioleci, schematów. Nie zmieni jej nawet najlepsza reforma przygotowana przez ministerstwo, dopóki sami nauczyciele i dyrektorzy szkół nie uznają, że istnieje potrzeba zmiany i wprowadzenia innowacji, aby dogonić uciekający świat.
Nie ma jednak odwrotu. Polskie szkoły muszą się unowocześniać, nie tylko pod kątem infrastruktury informatycznej i oprogramowania, ale przede wszystkim pod kątem wprowadzania na wszystkich lekcjach najnowszych, stosowanych na Zachodzie metod nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjno komunikacyjnej. Do tego potrzebujemy nauczycieli zdolnych do realizacji zajęć z użyciem laptopów, kamer wideo, telefonów komórkowych, tablic interaktywnych i przede wszystkim różnego rodzaju narzędzi dostępnych w Internecie (np. blogów, kursów e-learning, wikipedii), takich, którzy będą potrafili oderwać się od dotychczas stosowanych metod i szerzej włączyć uczniów w proces uczenia się.
Zamieszczono dzięki EDUNEWS.PL
http://www.edunews.pl/index.php?option=com_content&task=view&id= 603&Itemid=21