|
EDUNEWS.PL: KHAN ACADEMY - O CO W TYM WSZYSTKIM CHODZI?
Nie jest łatwo napisać krótko o metodzie, która podbija edukacyjny świat, o tym czym jest, a czym nie jest KhanAcademy i jak może ona pomóc nauczycielom i uczniom. Ale wydaje mi się, że jest to konieczne, abyśmy wszyscy mogli wykorzystać właściwie jej potencjał. Sal Khan napisał o tym książkę „One World Schoolhouse”, która być może ukaże się w tym roku w Polsce, a na razie dostępna jest w księgarni Amazon.com
Pearson: Konferencje dla nauczycieli języka angielskiego 12.02.13, Tarnów.
New technologies have become a symbol of modern times: the Internet, e-books or computer-based entertainment have been naturally integrated into everyday life. Since our students cannot even imagine a different world, it is obvious that they EXPECT new technologies to be part of their education as well.
British Council: TELL ME A STORY. NAUKA ANGIELSKIEGO PRZEZ HISTORYJKI,12.02.13, Poznań.
Storytelling to jeden z najlepszych sposobów na uczenie dzieci języka oraz kultury. Polega on na opowiadaniu bajek i wierszyków w nieznanym dotychczas języku, śpiewaniu piosenek i wspólnej zabawie. Tajemnica skuteczności storytellingu tkwi w naturalnych predyspozycjach małych dzieci. Im wcześniej kilkulatek ma okazję poznać nowy język, tym szybciej się go uczy, wykorzystując te same metody, jak przy nauce mowy ojczystej. Co więcej, dzięki temu jednocześnie przyswaja się kulturę
i poszerza zdolność do nauki innych języków w przyszłości.
Cambridge University Press: Cambridge English Day for Schools ,07.02.13, Lublin.
Praca z nastolatkami stanowi nie lada wyzwanie dla nauczyciela, a zaangażowanie ich w tok lekcji często wydaje się wręcz niemożliwe. Co zrobić, aby „zaczarować” gimnazjalistów i sprawić, że trudno ich będzie oderwać od ekranu?
EDUNEWS.PL: UTRUDNIANIE PRZEZ UŁATWIANIE, CZYLI O TYM, JAK NASZ MÓZG NIE LUBI SIĘ UCZYĆ.
Neurobiolodzy przekonują, że sposób, w jaki zorganizowany został obecny system nauczania nie tylko nie ułatwia, ale wręcz utrudnia mózgowi pracę. Jedną z przyczyn jest chęć zbytniego ułatwiania uczniom nauki i wyręczania ich w pracy. W ostatnim wpisie pisałam o zabawkach (zob. Chcesz zrobić dla dziecka więcej...[/LINK]). Zapewne największą stymulacją dla mózgu jest sytuacja, gdy dzieci same muszą wymyślać i tworzyć sobie zabawki, a jednak wielu dorosłych nie zachęca swoich pociech do kreatywnej aktywności, ale kupuje im wciąż nowe rzeczy
Pearson: Konferencje dla nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjalnych w Kaliszu -13.02.13.
Pearson: Wszystkich nauczycieli języka angielskiego szkół podstawowych i gimnazjalnych
zapraszamy na bezpłatną konferencję metodyczną, która odbędzie się 13 lutego w Kaliszu
Hotel Europa al. Wolności 5, Kalisz
NaukaBezGranic: Ireland 3: St. Patrick and The Irish w marcu 2013 w całej Polsce.
Richard Mullaney ma 21 lat i jest irlandczykiem, urodzonym w Dublinie, gdzie studiował Youth Work. Pragnie poświęcić się pracy z młodymi ludźmi z trudnych środowisk. Swoją drogę kariery rozpoczął w wieku 13 lat, przez kilka lat prowadząc drużynę harcerską. Latem pracuje jako animator zajęć w szkołach letnich, takich jak Stafford House w Glasgow i Edynburgu, LINES Languages w Reading. Pomimo młodego wieku ma na swoim koncie mnóstwo osiągnięć, takich jak: Youth & Community Work, Rescue Emergency Care First Aid Training: Level 3, 3rd Place in International Small Ships Race, oraz różnego rodzaju wolontariaty.
Nowela.pl: Jak MOBILizować uczniów do nauki - dla nauczycieli j.francuskiego, 12.02.13, Bydgoszcz.
Dla każdego z uczestników przewidziano
bezpłatny egzemplarz podręcznika „Mobile” i certyfikat uczestnictwa!
Ponadto, podczas spotkania zostaną rozlosowane
inne publikacje wydawnictwa Nowela.
|