EDUNEWS.PL: ZNIEKSZTAŁCONA RZECZYWISTOŚĆ
Szkoła powinna wykształcić dzieci, potem młodzież. A my, nauczyciele powinniśmy przekazać im wiedzę, przygotować do egzaminów, testów, matury. Jednym słowem do życia. Taka sobie niby oczywista oczywistość
Goethe-Institut w Warszawie: Widokówki– Nowy cykl debat w Muzeum Sztuki Nowoczesnej, 04.10.13.
Cykl „Widokówki (z samego serca kraju)“ to seria spotkań z międzynarodowymi badaczami kultury wizualnej, krytykami i historykami sztuki oraz filozofami.
NaukaBezGranic: Ceilidh dancing with David and Donnie - OSTATNIE MIEJSCA, 22.10.13, Rzeszów.
David Vivanco & Donnie Nicolson bring you a taste of Scotland through Group Dances, Music, Song, Humour, and Stories. Students should expect an interactive experience, where they will participate in easy circle and line dances, sing traditional (and not so traditional) songs and perhaps help to act out scenes in stories from Scotland’s rich store of folklore. David is a singer, musician, entertainer & educator from Edinburgh. Donnie is a singer, musician, comedian, lecturer & English teacher from Fort William. He also plays the Great Highland Bagpipes!
Promentis: UCZYĆ LEPIEJ - NAUCZANIE JĘZYKA OBCEGO DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM, 27.10.13, Opole.
Ośrodek Metodyczno-Szkoleniowy Promentis zaprasza lektorów i nauczycieli języków obcych na warsztaty poświęcone metodyce prowadzenia zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Goethe Institut: Joanna Manc – Rozmowa z tłumaczką.
„Jeśli widać, że przetłumaczony tekst jest tłumaczeniem, nie jest on dobry. Tłumacz powinien jednak mieć możliwość pozostawienia w tekście pewnego elementu obcości, gdyż przecież jest to tekst, który pochodzi z innej kultury, z kraju o innej historii, obdarzonej swoimi specyficznymi aspektami.“
Jak została Pani tłumaczką?
Goethe Institut: Konkurs fotograficzny Mo(nu)ment na Facebooku – Wybrano już najciekawsze prace!
Pomniki, tablice, szyldy, loga… Zewsząd otaczają nas symbole – powszednie i obce, nowe i stare. Widzimy je lub nie, interpretujemy i rozumiemy albo nie. Jak pomniki historyczne postrzegają młodzi ludzie? W jaki sposób symbol wpływa na swoje otoczenie? I na odwrót – jak wpływ wywiera otoczenie na postrzeganie monumentów i symboli?
EDUNEWS.PL: CYFRYZACJA POLSKIEJ SZKOŁY A DOZWOLONY UŻYTEK EDUKACYJNY
Trwająca dyskusja nad zmianami prawa autorskiego powinna dotyczyć także edukacji. W przypadku szkół obecne zapisy prawne nie nadążają za rzeczywistością i zamiast wzmacniać kreatywność nauczycieli i uczniów bardzo ją ograniczają. Do tego dochodzi brak wiedzy i świadomości, w jaki sposób nauczyciele i uczniowie dziś mogą korzystać z dozwolonego użytku edukacyjnego. Już wkrótce Centrum Cyfrowe przedstawi raport dotyczący reformy prawa autorskiego dla edukacji.
Promentis: UCZYĆ LEPIEJ - NAUCZANIE JĘZYKA OBCEGO DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM, 26.10.13, Wrocław.
Ośrodek Metodyczno-Szkoleniowy Promentis zaprasza lektorów i nauczycieli języków obcych na warsztaty poświęcone metodyce prowadzenia zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym.
|