|
EDUNEWS.PL: NEURONIADA
Profesor Manfred Spitzer swoją ostatnią książką pt. „Cyfrowa demencja“ wzburzył wiele osób dość krytycznym spojrzeniem na wpływ technologii na rozwój mózgu. Nie przejmuje się krytyką i nadal robi swoje – prowadzi badania naukowe, popularyzuje ich wyniki i kształci ludzi do życia w zgodzie z wynikami tych badań. Dokładnie można o tym przeczytać na stronie jego centrum w Ulm (RFN). Jedno jest pewne – Spitzer przyczynia się do popularyzacji innego spojrzenia na rozwój człowieka. Czy ma rację?
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,22.01.14, Zamość.
Anna Parr-Modrzejewska is a graduate of Łódź University and a PhD student
at Zakład Psycholingwistyki i Dydaktyki Języka Angielskiego where she is
currently working on her dissertation on CLIL in early years education. She has
been a dedicated teacher of all levels and age groups since 2001. Her favourite
pupils however, are last year secondary school students preparing for their final
exam. Anna has been working as a Director of Studies at Profi-Lingua language
school in Łódź since 2005. At academic level Anna teaches practical English,
translation and conversation but she specialises in introducing students to the
enchanted world of language teaching and helping them understand that teachers
change the world. Anna also has two BA diplomas, in Polish and in Early Years
Education, which helps her understand the learning process, especially
in children. Her professional interests include teacher training, exam courses and
bilingual education.
Promentis: PRZYGOTOWANIE DO EGZAMINU RESORTOWEGO MON wg STANAG 6001, Poz.1 i 2, 02.02.14, Warszawa.
Jeżeli rozważają Państwo prowadzenie zajęć w jednostkach wojskowych, chcą Państwo poznać oraz nabrać doświadczenia w pracy lektorskiej w środowisku służb mundurowych, zwiększyć swoją pewność siebie na tego typu zajęciach a przede wszystkim dobrze przygotować pracowników wojskowych do egzaminu - to zapraszamy do zapoznania się z ofertą kursu.
EDUNEWS.PL: GRA SZKOLNA Z KODAMI QR
Szukając atrakcyjnych form pracy z młodzieżą , każdy z nas wcześniej czy później natknie się na bijącą rekordy popularności gamifikację, czyli stosowanie mechanizmów gier w nauczaniu. Realizując kolejne projekty metodą dramy on-line, staram się wprowadzać nowe rozwiązania zarówno w pracy na platformie jak i do działań podsumowujących, a zwłaszcza zwracać uwagę na aspekt zabawowy pracy
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,21.01.14, Chełm.
Anna Parr-Modrzejewska is a graduate of Łódź University and a PhD student
at Zakład Psycholingwistyki i Dydaktyki Języka Angielskiego where she is
currently working on her dissertation on CLIL in early years education. She has
been a dedicated teacher of all levels and age groups since 2001. Her favourite
pupils however, are last year secondary school students preparing for their final
exam. Anna has been working as a Director of Studies at Profi-Lingua language
school in Łódź since 2005. At academic level Anna teaches practical English,
translation and conversation but she specialises in introducing students to the
enchanted world of language teaching and helping them understand that teachers
change the world. Anna also has two BA diplomas, in Polish and in Early Years
Education, which helps her understand the learning process, especially
in children. Her professional interests include teacher training, exam courses and
bilingual education.
PEARSON:Konferencja dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w Szczecinie, 25.01.14.
Which Matura tasks do your students struggle with the most? How can we help them to improve in the areas they find most challenging, and at the same time encourage them feel positive about the process of preparing for Matura? Working with the most recent details of nationwide performance in the exam, this highly practical session will attempt to deal with these important questions. During the workshop, we will remind ourselves of some of the aspects of the new Matura format and task types, and see how the 3 Ms – Motivation, Memorisation and Meaningful context and practice can work together to prepare for a successful performance on the big day. The session will contain lots of easy to prepare practical ideas and tips, and will be illustrated with material taken from Pearson’s new Matura Focus course.
Il Ponte & Via Giulia: Prośba o zasugerowanie nowej nazwy janpage'a na facebooku.
W imieniu całego naszego zespołu chciałabym też poprosić Was o drobną przysługę. Otóż marzy nam się zmiana nazwy naszego fanpage'a. Będziemy bardzo wdzięczni, jeśli zasugerujecie ją Fejsbukowi, klikając na "Suggest an edit" / "Zaproponuj zmiany" pod paskiem z opisem strony - należy wpisać La Rivista, a w kategoriach - magazyn. Może jak trochę Fejsbuka pomęczymy, to da się namówić. Ogromnie dziękujemy z góry! :)
Macmillan: Konferencja metodyczna dla nauczycieli szkół podstawowych i ponad...,21.01.14, Bielsko-B.
In our session we’d like to show how to work effectively with large groups of young students. We’ll devote some time to the
micro-level tricks of the trade, such as drilling grammar and vocabulary with songs and stories, or activating the students
as a whole group with TPR or short dramas. We’ll also consider macro-level teaching strategies, such as organizing
whole-class-friendly learning and balancing between learner-centred and teacher-guided classroom.
|