szkolenie angielski warsztaty angielski .
Wrocław - 12 marca - czwartek
Hotel Scandic Wrocław ( dawny Holiday Inn), ul. Piłsudskiego 49/57
Info.: 0 605 044 036 / 0 693 336 331
Z ogromną przyjemnością zapraszamy na kolejną, dziewiętnastą już edycję bezpłatnych szkoleń metodycznych dla nauczycieli języka angielskiego, organizowanych przez wydawnictwo Macmillan w całej Polsce.
Warsztaty teachFRESH●2009 to rzetelna informacja o naszych nowościach wydawniczych, nowinki w metodyce nauczania, dziesiątki nowych pomysłów do natychmiastowego wykorzystania w klasie na każdym etapie edukacyjnym.
10.00 - 10.30 Klasy 1-3 Dr Grzegorz Śpiewak
Nowa Podstawa Programowa: główne założenia i ich realizacja w Bugs World
- Klasy 1-3 -
-
10.45 - 12.00 Klasy 4-6 Dr Grzegorz Śpiewak
Take it personal!
12.30 - 13.45 Gimnazjum Dr Grzegorz Śpiewak
Language to stay, language to go
14.15 - 15.30 Szkoły Ken Wilson
ponadgimnazjalne Making connections - how to help your students engage with texts
Nauczycieli klas 1-3 chcemy wprowadzić rzetelnie w projekt Nowej Podstawy Programowej.
seminarium angielski .
Naszym celem jest pokazanie, co zmieni się już wkrótce w Państwa codziennej pracy z dziećmi i jak skutecznie stawić czoła nowym realiom, mając do dyspozycji kurs Bugs World, następcę rewelacyjnie przyjętej serii Bugs, w tym zwłaszcza dwa zeszyty ćwiczeń do każdej części podręcznika, umożliwiające pracę zarówno z sześcio-, jak i siedmiolatkami. Ponadto w 4 miastach (Lublinie, Katowicach, Sopocie i Warszawie) zaprezentujemy szereg pomysłów na uatrakcyjnienie pracy z dziećmi mając na uwadze ich wszechstronny rozwój. Podkreślimy znaczenie korelacji treści międzyprzedmiotowych oraz zagadnień kulturowych w nauczaniu języka obcego.
Take it personal!
When you teach a group of lively 11-12 year olds, you may be excused to think that your first priority is to get them to work as a group. If so, your first reaction to personalisation might justifiably be lukewarm at best: isn’t an individual approach a luxury we simply cannot afford?!
Well, my main point in this session will be that personalisation is not an additional extra, but – if administered sensibly – a most useful management tool in the hands of a language teacher.
szkolenie angielski warsztaty angielski .
Personalisation need not mean drafting umpteen lesson plans every time, to suit the unique needs of every single student taken alone! Rather, it can consist in devising activity sequences that will provoke different, personal responses in the learners.
To see how this might work in practice, we’ll look at a number of task scenarios and activity samples to do with teaching grammar, vocabulary, pronunciation, and the core language skills.
Language to stay, language to go
That’s the whole trick, isn’t it: finding ways for the foreign language to be retained for much longer than the duration of a class so that it is ready to use when needed, and not just for formal testing purposes at the end of the junior high programme, but hopefully beyond that, outside the school, in real-life situations.
In professional terms, it’s about teacher’s input becoming students’ intake, thus leading to output. From what we know about the nature of all three, if new language is to stay, the learner needs to notice it. Yes, it’s a lot to do with recycling, revisiting and re-ordering - techniques for recurrent cognitive interaction with the language. But it’s also about appropriate selection of teaching material.
That’s where ‘language-to-go’ comes in. One place to look for it is the functional strand of the new exam specifications, with its invitation to reconsider the very nature of the language that we teach and overcome the rigid division into vocabulary and grammar.
seminarium angielski .
To see how it can all work in practice, come and take part in this workshop.
Making connections - how to help your students engage with texts
As a teacher, you have a crucial role in connecting the students and the book they are using and this is most critical when you’re dealing with reading and listening texts. The coursebook contains dynamic and interesting material and there are plenty of inventive ideas on the page itself, so - hopefully - the class will find the texts and activities engaging and stimulating.
However, some students do not always relate enthusiastically to things they have to do in school, and of course there are days when they seem to have no energy at all. On days like these, it’s useful to have one or two tricks up your sleeve to help them rediscover their enjoyment of the learning process.
In this talk, we will consider how to enhance the book’s great ideas with techniques that engage your students’ curiosity, exploit what they already know and generally help them look at or listen to the texts - in other words connect - in a fresh and inquisitive way.
Na uczestników sesji czeka bardzo atrakcyjny pakiet materiałów konferencyjnych:
bezpłatne egzemplarze nowości wydawniczych
unikalne przewodniki poświęcone założeniom Nowej Podstawy Programowej
przykładowy kompletny test egzaminacyjny dla nauczycieli gimnazjum
materiały informacyjne uzupełniające sesje trenerów
certyfikat potwierdzający uczestnictwo w konferencji.
Więcej informacji na stronie:
http://www.macmillan.pl szkolenie angielski warsztaty angielski .
2009-01-28