szkolenie angielski warsztaty angielski .
Poznań - 3 marca - wtorek
World Trade Center, ul. Bukowska 12
Info.: 0 691 360 713 / 0 607 038 091 / 0 609 250 342
Z ogromną przyjemnością zapraszamy na kolejną, dziewiętnastą już edycję bezpłatnych szkoleń metodycznych dla nauczycieli języka angielskiego, organizowanych przez wydawnictwo Macmillan w całej Polsce.
Warsztaty teachFRESH●2009 to rzetelna informacja o naszych nowościach wydawniczych, nowinki w metodyce nauczania, dziesiątki nowych pomysłów do natychmiastowego wykorzystania w klasie na każdym etapie edukacyjnym.
10.00 - 10.30 Klasy 1-3 Izabela Konwińska i Monika Szałkiewicz-Nowak
Nowa Podstawa Programowa: główne założenia i ich realizacja w Bugs World
10.45 - 12.00 Klasy 4-6 Dr Marcin Smolik
Personalization(:) gently does it!
12.30 - 13.45 Gimnazjum Dr Marcin Smolik
The nine lives of grammar
14.15 - 15.30 Szkoły Philip Kerr
ponadgimnazjalne What’s the point of reading, anyway?
Nauczycieli klas 1-3 chcemy wprowadzić rzetelnie w projekt Nowej Podstawy Programowej.
seminarium angielski .
Naszym celem jest pokazanie, co zmieni się już wkrótce w Państwa codziennej pracy z dziećmi i jak skutecznie stawić czoła nowym realiom, mając do dyspozycji kurs Bugs World, następcę rewelacyjnie przyjętej serii Bugs, w tym zwłaszcza dwa zeszyty ćwiczeń do każdej części podręcznika, umożliwiające pracę zarówno z sześcio-, jak i siedmiolatkami. Ponadto w 4 miastach (Lublinie, Katowicach, Sopocie i Warszawie) zaprezentujemy szereg pomysłów na uatrakcyjnienie pracy z dziećmi mając na uwadze ich wszechstronny rozwój. Podkreślimy znaczenie korelacji treści międzyprzedmiotowych oraz zagadnień kulturowych w nauczaniu języka obcego.
Personalization(:) gently does it!
The process of learning a foreign language is both an exciting and anxiety-inducing experience, perhaps particularly so at the tender age of 10 – 12. Perched uncomfortably across two crucial life stages, the majority of upper primary learners still crave the predictability and orderliness of the lower primary classroom, simultaneously beginning to look for ways of expressing their individuality, also in and through language, a feature so typical of adolescents.
szkolenie angielski warsztaty angielski .
All this places upon language teachers the necessity to mix familiar exercise types with activities that will provide the learners with the opportunity to make new language their own to a greater degree than they were used to in their lower primary years.
In the course of the session, we will take a closer look at how various types of personalization activities may be successfully woven into the teaching/learning process in a non-threatening, inspiring and pedagogically useful manner. Personalizing the process of language learning, even at this relatively early stage has a lot to offer, for personalization, if only gently done, does it gently.
The nine lives of grammar
In the last forty years or so, grammar has – quite possibly – occupied all possible positions in the process of teaching a foreign language, with some approaches giving it absolute prominence, others excluding it altogether. Yet even when not there, grammar has always managed to squeeze into the classroom, just like a cat. There is something strangely appealing about grammar, and in this session, we will yet again fall under its (his? her?) charm.
In particular, we will examine in some detail grammar’s latest life-form, namely, consciousness raising, and try to see why all vital grammar points must have multiple lives in the classroom.
seminarium angielski .
We will spend some time reflecting upon the way coursebook organization creates opportunities for multiple exposures to the same grammar points, as well as look at some very practical ways of structuring recycling in a gimnazjum English classroom, all with the view to facilitating noticing and re-noticing.
What’s the point of reading, anyway?
Just when we thought we knew what to do with written texts in the classroom, researchers are telling us to think again. Current research into reading concerns, among others, how good readers actually read, i.e. what it is that they do with their eyes – in both L1 and L2. The implication for the language teacher is that strategy training of the familiar skimming-scanning kind is not a particularly helpful way of working with written texts, at least in the general English classroom.
Accordingly, this talk will look at two main reasons for exploiting written texts, and neither of them have much to do with reading! Keeping in mind the specific needs of Matura students, I will suggest a variety of lively, practical ways of using texts to drive language acquisition forward.
Examples will be taken from Matura Masters, the new Macmillan course for upper-secondary learners.
Na uczestników sesji czeka bardzo atrakcyjny pakiet materiałów konferencyjnych:
bezpłatne egzemplarze nowości wydawniczych
unikalne przewodniki poświęcone założeniom Nowej Podstawy Programowej
przykładowy kompletny test egzaminacyjny dla nauczycieli gimnazjum
materiały informacyjne uzupełniające sesje trenerów
certyfikat potwierdzający uczestnictwo w konferencji.
Więcej informacji na stronie:
http://www.macmillan.pl szkolenie angielski warsztaty angielski .
2009-01-29