szkolenie angielski warsztaty angielski .
Bydgoszcz - 26 lutego - czwartek
City Hotel, ul. 3 Maja 6
Info.: 0 605 990 126 / 0 609 250 766
Z ogromną przyjemnością zapraszamy na kolejną, dziewiętnastą już edycję bezpłatnych szkoleń metodycznych dla nauczycieli języka angielskiego, organizowanych przez wydawnictwo Macmillan w całej Polsce.
Warsztaty teachFRESH●2009 to rzetelna informacja o naszych nowościach wydawniczych, nowinki w metodyce nauczania, dziesiątki nowych pomysłów do natychmiastowego wykorzystania w klasie na każdym etapie edukacyjnym.
10.00 - 10.30 Klasy 1-3 Magdalena Kitkowska
Nowa Podstawa Programowa: główne założenia i ich realizacja w Bugs World
10.30 - 12.00 Klasy 4-6 Dr Marcin Smolik
Personalization(:) gently does it!
12.15 - 13.30 Gimnazjum Philip Prowse
A person-centred approach in the language classroom
13.45 - 15.00 Szkoły Dr Marcin Smolik
ponadgimnazjalne Text nouveau – new reasons for ‘doing’ reading after all these years
Nauczycieli klas 1-3 chcemy wprowadzić rzetelnie w projekt Nowej Podstawy Programowej.
seminarium angielski .
Naszym celem jest pokazanie, co zmieni się już wkrótce w Państwa codziennej pracy z dziećmi i jak skutecznie stawić czoła nowym realiom, mając do dyspozycji kurs Bugs World, następcę rewelacyjnie przyjętej serii Bugs, w tym zwłaszcza dwa zeszyty ćwiczeń do każdej części podręcznika, umożliwiające pracę zarówno z sześcio-, jak i siedmiolatkami. Ponadto w 4 miastach (Lublinie, Katowicach, Sopocie i Warszawie) zaprezentujemy szereg pomysłów na uatrakcyjnienie pracy z dziećmi mając na uwadze ich wszechstronny rozwój. Podkreślimy znaczenie korelacji treści międzyprzedmiotowych oraz zagadnień kulturowych w nauczaniu języka obcego.
Personalization(:) gently does it!
The process of learning a foreign language is both an exciting and anxiety-inducing experience, perhaps particularly so at the tender age of 10 – 12. Perched uncomfortably across two crucial life stages, the majority of upper primary learners still crave the predictability and orderliness of the lower primary classroom, simultaneously beginning to look for ways of expressing their individuality, also in and through language, a feature so typical of adolescents.
szkolenie angielski warsztaty angielski .
All this places upon language teachers the necessity to mix familiar exercise types with activities that will provide the learners with the opportunity to make new language their own to a greater degree than they were used to in their lower primary years.
In the course of the session, we will take a closer look at how various types of personalization activities may be successfully woven into the teaching/learning process in a non-threatening, inspiring and pedagogically useful manner. Personalizing the process of language learning, even at this relatively early stage has a lot to offer, for personalization, if only gently done, does it gently.
A person-centred approach in the language classroom
In this practical session, we will consider the magic of language and reasons why classroom language teaching does not always succeed. We’ll establish the basic tenets of a person-centred approach and explore its implications in the modern English classroom, through a range of activities which focus on respect, individuality, diversity, learner input, thinking skills, responsibility and choice. Examples will be taken from Macmillan’s New Inspiration 1 and 2, as well as Inspiration 3 and 4.
Text nouveau – new reasons for ‘doing’ reading after all these years
As a research field, methodology has arrived, I believe, at a stage where old concepts, long taken for granted, are being critically revisited.
seminarium angielski .
One of these is the teaching of reading, inspired to some extent by the latest technological developments.
It so happens that the Internet has changed our conception and perception of text, possibly modifying our reading patterns as well. This in turn has called into question the traditional division of the skill of reading into minor subskills.
In the session, we will look at relatively old issues concerning the teaching of reading through a pair of brand new binoculars and discuss ways of teaching this vital skill for both classroom/exam and ‘real-life’ purposes. Among other ways, we will look at the “odd couple relationship” of reading and vocabulary and investigate ways of personalizing the reading process. Mastering reading is by no means an easy feat, but definitely one worth the trouble, now possibly even more than before.
Na uczestników sesji czeka bardzo atrakcyjny pakiet materiałów konferencyjnych:
bezpłatne egzemplarze nowości wydawniczych
unikalne przewodniki poświęcone założeniom Nowej Podstawy Programowej
przykładowy kompletny test egzaminacyjny dla nauczycieli gimnazjum
materiały informacyjne uzupełniające sesje trenerów
certyfikat potwierdzający uczestnictwo w konferencji.
Więcej informacji na stronie:
http://www.macmillan.pl szkolenie angielski warsztaty angielski .
2009-01-28