szkolenie Array warsztaty Array .
INSTALACJA PRZESTRZENNA
„VRTUALNA PRZEMIANA“
pon., 14.10.2019 -
pt., 29.11.2019
GOETHE-INSTITUT WARSZAWA
ul. Chmielna 13A
wejście od ul. Chmielnej 11
00-021 Warszawa
SZCZEGÓŁY
Język: niemiecki, angielski
Cena: Wstęp bezpłatny.
Wymagana rejestracja pod adresem:
vrwandlung-warschau@goethe.de
Godziny zwiedzania dla grup szkolnych (maksymalnie 10 osób):
od poniedziałku do piątku, godz. 10.00-13.00
Godziny zwiedzania dla osób indywidualnych:
od poniedziałku do piątku, godz.
seminarium Array .
15.00-18.00
Poznaj świat Gregora Samsy – od 14 października odwiedzający Goethe-Institut w Warszawie będą mogli doświadczyć „VRtualnej przemiany” i przekonać się, jak to jest obudzić się jako insekt. Dzięki okularom VR zagłębią się w najsłynniejsze opowiadanie Franza Kafki, którego można uznać za wynalazcę wirtualnej rzeczywistości.
„Gdy Gregor Samsa obudził się pewnego rana z niespokojnych snów, stwierdził, że zmienił się w łóżku w potwornego robaka.” To zdanie stanowi nie tylko początek opowiadania „Przemiana” Franza Kafki.
szkolenie Array warsztaty Array .
Jest także punktem wyjścia fantastycznej instalacji przestrzennej „VRtualna przemiana”, która umożliwi fanom literatury oraz wirtualnej rzeczywistości zanurzyć się w świat bohatera tego dzieła, Gregora Samsy.
Ta sekwencja filmowa została stworzona w Czechach przez zespół start-upowy, któremu przewodził dyrektor artystyczny Mika Johnson. Pozwala ona odwiedzającym wcielić się w ogromnego insekta. Podobnie jak sam Gregor Samsa, muszą oni dopiero nauczyć się, jak poruszać się swoim nowym ciałem w wirtualnym otoczeniu, stworzonym według pokoju opisanego w książce, podczas gdy za drzwiami rodzina i przełożony głośno domagają się wpuszczenia do środka.
seminarium Array .
Dzięki tej instalacji możemy z bliska doświadczyć ważnych u Kafki tematów – w tym przede wszystkim motywu wyobcowania.
Instalacja „VRtualna przemiana” oferuje zwiedzającym interakcję na różnych płaszczyznach – obraz w technologii 360 stopni pozwala na dokładne rozejrzenie się po pokoju, w którym możemy się poruszać lub pozostać jedynie widzem. Dzięki graficznym punktom-wyzwalaczom możemy samodzielnie decydować o przebiegu akcji.
Reiner Stach, autor aktualnej, wielokrotnie nagradzanej biografii Kafki, twierdzi, że pisarza można postrzegać jako duchowego ojca wirtualnej rzeczywistości. Jak pisze Stach, Kafka, zafascynowany fotoplastikonem, umożliwiającym oglądanie przez mały otwór serii obrazów stereoskopowych, postulował połączenie efektów przestrzennych i kina. Około sto lat później dzięki okularom VR takie trójwymiarowe doświadczenie stało się możliwe.
https://www.goethe.de/ins/pl/pl/ver.cfm?fuseaction=events.detail &event_id=21659846 szkolenie Array warsztaty Array .
2019-10-13