korepetycje angielski korepetycje niemiecki
Nie jesteś zalogowany.
Nie masz konta?

WYKORZYSTANIE E-PORTFOLIO W SZKOŁACH



E-portfolio, zwane też elektroniczną teczką lub cyfrowym portfolio, to dynamiczne narzędzie edukacyjne służące swemu twórcy do gromadzenia własnych wytwórów i tym samym dokumentowania czynionych postępów w nauce czy życiu zawodowym. Jednocześnie e-portfolio zachęca i ułatwia planowanie swojego rozwoju, a także refleksję nad nim.

Ta definicja podana na stronach Centrum e-Learningu Akademii Górniczo-Hutniczej dobrze oddaje istotę tego raczej jeszcze nieznanego na większą skalę w Polsce narzędzia, które może przyczynić się do szybszego rozwoju osobistego i zawodowego uczniów i studentów.

E-portfolio bardzo dobrze odpowiada na potrzeby ucznia, który funkcjonuje w dynamicznym środowisku i rozwija się korzystając z różnych form edukacji, głównie pozaszkolnej i nieformalnej. Jest to narzędzie skoncentrowane na użytkowniku, pozwala mu zachować pełną kontrolę nad zasobami, które chce wykorzystać przy dokumentowaniu swojego rozwoju. Przy aktywnej i wspierającej postawie nauczycieli i dyrekcji szkół, e-portfolia mogą w sposób istotny wpłynąć na przygotowanie uczniów do rynku pracy. Pracodawca widząc prowadzone przez dłuższy okres e-portfolio będzie zapewne bardziej skłonny wybrać osobę, która wykorzystywała to narzędzie, gdyż w ten sposób będzie mógł uzyskać dokładniejszą i głębszą informację o kandydacie na stanowisko pracy, niż w przypadku osób ze stery CV leżących na biurku. Z całą pewnością warto to narzędzie wykorzystać na szerszą skalę w polskich szkołach.


Zamieszczono dzięki EDUNEWS.pl

http://www.edunews.pl/index.php?option=com_content&task=view&id= 552&Itemid=1