|
|
1) Dlaczego ważne jest wybieranie języka czy nazwy egzaminu z bazy, a nie wpisywanie w polu opisowym? 2) Co zrobić w przypadku kłopotów z rejestracją? 3) Dlaczego tak ważna jest aktualizacja profilu? 4) Jak zaktualizować swoje dane? 5) Zapomniałem login i hasło. 6) Interesują mnie CV aktualne, czy jest możliwe uzyskanie daty umieszczenia CV na Państwa stronie, przed ich zakupem? 7) Na jaki nr telefonu, należy wysłać SMS przy zakupie CV lektora? Niestety nie mogę go znaleźć na Państwa stronie. 8) Kupiłam CV lektorki, która miała zaznaczone wszystkie wolne terminy w dni powszednie. Niestety, nie mogła mnie uczyć ani w piątek rano, ani w poniedziałek po południu. Wg mnie – w portalu były podane nieaktualne dane. 9) Wysłałam sama swoje CV w odpowiedzi na ogłoszenie, a wciąż dostaję przypomnienia, żebym podjęła decyzję czy jestem zainteresowana. Dlaczego? 10) Mam problem ze zmianą danych i zapisaniem ich. Strona mi znika i później jak odswieżam to jest tak jak bylo przed zmianami. 11) Czy moje CV będzie brane pod uwagę jeśli je wyślę nie będąc zarejestrowaną na waszym portalu?
12) W jaki sposób mogę się wyrejestrować z portalu www.szukaj-lektora.pl? 13) Czy jeśli zaktualizuję CV i od razu wyślę je do pracodawcy, zanim jeszcz otrzymam mailem akceptację redakcji, to czy pracodawca otrzymuje już zaktualizowaną wersję CV czy też tą przed aktualizacją?
1) Dlaczego ważne jest wybieranie języka czy nazwy egzaminu z bazy, a nie wpisywanie w polu opisowym?
Pola opisowe są widoczne w profilach, ale nie są brane pod uwagę podczas wyszukiwania w wyszukiwarkach, stąd bardzo ważne jest wybranie np. języka z listy, zamiast wpisania go w polu opisowym. W przypadku
języka redakcja nie będzie mogła zaakceptować profilu od razu, a więc Twoja kandydatura będzie brana pod uwagę w wyszukiwarkach dopiero po edycji w bazie przez administratora.
powrót
2) Co zrobić w przypadku kłopotów z rejestracją?
Staramy się, aby nasz portal szukaj-lektora.pl był jak najbardziej przyjazny i intuicyjny dla użytkowników. Jeśli wystąpią kłopoty, prosimy o kontakt, z krótkim opisem problemu. Jeśli zależy Ci na jak najszybszym rozwiązaniu problemu, możesz podać kontakt telefoniczny - oddzwonimy!
powrót
3) Dlaczego tak ważna jest aktualizacja profilu?
Została uruchomiona opcja zakupu pojedynczych CV. Każdy lektor z zaznaczonymi wolnymi terminami jest widoczny w wyszukiwarkach, a jego dane kontaktowe są dostępne dla osób poważnie zainteresowanych podjęciem współpracy. Jak najszybsza aktualizacja – szczególnie dotycząca wolnych godzin – może uchronić przed bezpośrednimi kontaktami ze strony osób prywatnych poszukujących lektora dla siebie czy swoich dzieci - nie będą zadowoleni jeśli dowiedzą się, że kupili nieaktualne CV… Zgłoszenie takiego faktu w trybie reklamacji może być przyczyną zablokowania profilu.
powrót
4) Jak zaktualizować swoje dane?
Wystarczy po zalogowaniu wejść w zakładkę „Mój profil” i dalej postępować zgodnie z instrukcją. Po wprowadzeniu wszystkich zmian i poprawek koniecznie trzeba kliknąć ZAPISZ
powrót
5) Zapomniałem login i hasło.
Jeśli zapomniane jest tylko hasło - pomoże Ci system. Po kliknięciu na przycisk "zapomniałem hasła" system dokona identyfikacji oraz wygeneruje hasło tymczasowe, które należy zmienić w trybie normalnej zmiany danych.
Jeśli i hasło i login przepadły - konieczny jest kontakt z Redakcją redakcja@szukaj-lektora.pl. Wystarczy krótka informacja z prośbą o przypomnienie.
powrót
6) Interesują mnie CV aktualne, czy jest możliwe uzyskanie daty umieszczenia CV na Państwa stronie, przed ich zakupem?
Pierwsze CV pojawiły się na stronie w ostatnich dniach czerwca 2007r. Od tego czasu codziennie pojawiają się nowe. Data ich pojawienia teoretycznie nie ma nic wspólnego z ich aktualnością, gdyz zgodnie z regulaminem lektor ma obowiązek aktualizacji swoich danych (szczególnie wolnych godzin). Dla lektorów, którzy mają już zapełniony grafik, wyjeżdżają, są na urlopach, dłuższych chorobach lub zmieniają swoje plany życiowe jest przewidziana opcja "brak wolnych godzin" i wtedy są "niewidzialni" dla wyszukiwarek, ale mogą korzystać z innych funkcji portalu takich jak kalendarz szkoleń czy informacje o nowościach wydawniczych. W każdej chwili mogą ujawnić swoje CV (jednym kliknięciem) przez zaznaczenie wolnych terminów.
Większość lektorów rozumie konieczność aktualizacji i dopasowuje swoje dane do rzeczywistości. Zdarzają się jednak przypadki, że lektor po znalezieniu pracy i całkowitym wypełnieniu grafiku zapomina o aktualizacji. Dlatego wyżej użyłam sformułowania "teoretycznie", bo praktyka pokazuje, ze przy bezpośrednim kontakcie zdarza się, że kupione CV jest nieaktualne. W takich sytuacjach proszę o informację na drodze reklamacji (link ZAWIADOM ADMINISTRATORA), a osoba, która zakupiła nieaktualne CV otrzymuje możliwość wyboru innego CV gratis.
Bardzo nam zależy na aktualności CV. Dlatego został stworzony cały system monitorowania aktywności zarejestrowanych lektorów - obserwujemy czy lektorzy się logują, czy odpowiadają na ogłoszenia i jak odpowiadają: akceptują czy odrzucają. Badamy przyczyny odrzucenia (teoretycznie nie powinno być odrzuceń, gdyż ogłoszenia rekrutacyjne docierają tylko do lektorów spełniających wymagania ogłoszeniodawcy i zainteresowanych podjęciem pracy). Lektorzy, których objęła któraś z rekrutacji są najczęściej "zaktualizowani". Problem mamy głównie z tymi, którzy nie byli jeszcze "wybierani". Staramy się ich aktualizować telefonicznie, ale przy tysiącach zarejestrowanych lektorów nie jest to zadanie łatwe. Natomiast każde zgłoszenie od osoby kupującej CV jest załatwiane natychmiast - dwutorowo: przyznanie gratisowego punktu osobie zgłaszającej i jednocześnie kontakt z lektorem obligujący do natychmiastowej aktualizacji. Lektorzy lekceważący aktualizację mają blokowane CV.
powrót
7) Na jaki nr telefonu, należy wysłać SMS przy zakupie CV lektora? Niestety nie mogę go znaleźć na Państwa stronie.
Po zalogowaniu jako Szkoła/Firma lub osoba prywatna należy wejść w menu w Zakładkę DOŁADUJ KONTO, tam jest napisane:
Aby otrzymać kod doładowujący konto punktowe o "1 punkt", wyślij sms na numer 75068 o treści AP.PKT1A (koszt przesłania wiadomości 6,10 zł brutto)
powrót
8) Kupiłam CV lektorki, która miała zaznaczone wszystkie wolne terminy w dni powszednie. Niestety, nie mogła mnie uczyć ani w piątek rano, ani w poniedziałek po południu. Wg mnie – w portalu były podane nieaktualne dane.
Uprzejmie przypominam, że jeśli lektor przedstawia w dyspozycyjności informację w brzmieniu:
Dni powszednie: rano, południe, popołudnie, wieczór
nie oznacza to, że ma wszystkie terminy wolne, tylko, że ma jeszcze jakieś (minimum 2 w tygodniu) wolne terminy w każdej z wymienionych pór dnia.
Zakup CV jest krokiem w kierunku współpracy i omówienie szczegółów dotyczących terminów możliwych dla obydwu stron pozostaje do rozmowy bezpośredniej.
Redakcja szukaj-lektora.pl nie ma możliwości skłonienia lektorów do prowadzenia szczegółowego i zawsze aktualnego terminarza swoich zajęć na stronie internetowej. Dlatego kompromisem między oczekiwaniami pracodawców a brakiem czasu lektorów na wprowadzanie co chwila drobnych poprawek jest pewien poziom ogólności zaznaczania wolnych terminów.
powrót
9) Wysłałam sama swoje CV w odpowiedzi na ogłoszenie, a wciąż dostaję przypomnienia, żebym podjęła decyzję czy jestem zainteresowana. Dlaczego?
System widzi tylko to, co mu Pani powie poprzez klikanie (język zrozumiały dla portali internetowych).
Wg systemu:
Nie kliknęła Pani w opcję „jestem zainteresowana – wyślij moje CV teraz” – nie mam Pani na liście osób, które wysłały „portalowe” CV do Pracodawcy
Nie kliknęła Pani na przycisk „ jestem zainteresowana – sama wyślę moje CV pracodawcy” – nie ma Pani na liście osób, które chcą wysłać same samodzielnie sporządzone CV
Nie kliknęła Pani „nie jestem zainteresowana” – nie ma Pani na liście osób, które odmówiły.
Dla systemu - nie zareagowała Pani na to ogłoszenie… i dlatego dostaje Pani przypomnienia.
Ogłoszenia są dobierane do Pani profilu i dostaje Pani wyłącznie takie, które spełniają Pani życzenia wyrażone w profilu… Więc wg tych zasad po prostu powinna Pani być zainteresowana, dlatego system przypomina (ze zdziwieniem, że brak reakcji…).
Zatem prośba moja jest taka, żeby zawsze w odpowiedzi na ogłoszenie kliknąć w odpowiednią opcję – w zależności od tego czy Pani chce wysłać swoje czy Portalowe CV
powrót
10) Mam problem ze zmianą danych i zapisaniem ich. Strona mi znika i później jak odswieżam to jest tak jak bylo przed zmianami.
Po wprowadzeniu zmian trzeba kliknąć na DALEJ na dole strony, na której były wprowadzane zmiany. A potem przejść na sam "Koniec" na górnym pasku z krokami i sprawdzić, czy wprowadzane zmiany zachowały się - zawsze to robię dla upewnienia się, że wszystko zmieniłam tak jak chciałam :) Jeśli w widoku całości wszystko jest OK. - należy kliknąć na ZAPISZ na dole strony, co utrwali wprowadzone zmiany. Po takim kliknięciu zawsze ukazuje się komunikat - albo że wprowadzone zmiany już są w systemie, albo, że wprowadzone zmiany wymagają akceptacji Redakcji.
Proszę spróbować jeszcze raz :) W razie dalszych problemów - proszę zawiadomić Redakcję.
powrót
11) Czy moje CV będzie brane pod uwagę jeśli je wyślę nie będąc zarejestrowaną na waszym portalu?
Zależy na jakie stanowisko Pani aplikuje :) Przede wszystkim – lektorzy niezarejestrowani nie widzą danych kontaktowych do ogłoszeniodawcy i wszystkie CV są przesyłane na specjalne konto kandydaci@szukaj-lektora.pl, widać zatem, że nie trafiają do ogłoszeniodawcy ale do portalu www.szukaj-lektora.pl
Jeśli aplikacje były na stanowisko redakcyjno/marketingowe - wtedy CV są przesyłane przez nas bezpośrednio do ogłoszeniodawcy.
Jeśli na stanowisko lektora - wymagana jest rejestracja i ogłoszeniodawca traktuje ją jak pierwszy etap rekrutacji potwierdzający zgodność jego oczekiwań z Pani preferencjami.
Często zdarza się, że nie wszystkie warunki są widoczne w ogłoszeniach publikowanych w innych portalach nie są zamieszczane wszystkie kryteria i może nastapić nieporozumienie, często też - po zarejestrowaniu w portalu - oprócz tego jednego interesującego Panią ogłoszenia - system przedstawia kilka innych propozycji pracy :)
Jeśli zatem szuka Pani pracy jako lektor języka obcego - zapraszam do zarejestrowania się w portalu www.szukaj-lektora.pl
powrót
12) W jaki sposób mogę się wyrejestrować z portalu www.szukaj-lektora.pl?
Chęć usunięcia konta należy zgłosić mailem redakcji portalu na adres redakcja@szukaj-lektora.pl. Wtedy - zgodnie z regulaminem zostanie Pan/Pani wyrejestrowana/y w ciągu 48 godzin.
Zawsze będę wdzięczna za podanie przyczyny wyrejestrowania - dla celów statystycznych. Podanie przyczyny często jest podstawą do wyjaśnienia nieporozumienia - np. nie trzeba się wyrejestrowywać aby nie otrzymywać propozycji pracy :)
W takim przypadku wystarczy po zalogowaniu w kroku 5 zaznaczyć opcję "brak wolnych godzin" - wtedy propozycje pracy będą przychodziły jedynie informacyjnie lub wcale :)
(Login i hasło - jeśli przepadły - przypomnę - proszę o maila na adres kontakt@szukaj-lektora.pl).
powrót
13) Czy jeśli zaktualizuję CV i od razu wyślę je do pracodawcy, zanim jeszcz otrzymam mailem akceptację redakcji, to czy pracodawca otrzymuje już zaktualizowaną wersję CV czy też tą przed aktualizacją?
Zależy jakie zmiany Pan wprowadzi i jaki komunikat pojawi się po wprowadzeniu zmian w CV. Większość aktualizacji nie wymaga akceptacji redakcji i te zmiany zapisują się natychmiast – po kliknieciu „zapisz” pojawia się komunikat „Zmiany zostały wprowadzone do systemu, nowa wersja jest juz widoczna”. Część zmian – szczególnie takich, gdzie wpisuje się tekst samodzielnie i istnieje niebezpieczeństwo np. ujawnienia danych osobowych – podlega akceptacji redakcji, która zgodnie z regulaminem następuje w ciągu 48 godzin (ale staramy się jak najszybciej). W czasie oczekiwania na akceptację redakcji w wysyłanym profilu są widoczne dane sprzed aktualizacji. Chciałabym jednak aby Pan miał świadomość, że ogłoszeniodawca po kliknieciu przez Pana na buton „wyślij moje CV TERAZ” otrzymuje je w formie linku. Czyli natychmiast po akceptacji redakcji wysłane CV jest dostępne w formie zaktualizowanej.
powrót
|
|
|