EDUNEWS.PL: ROZWAŻANIA O NAUCZANIU REGIONALYM
Kiedy dzisiaj mówimy o kulturze, to dzieje się to często w związku z religią, ze sztuką i teatrem, muzyką i architekturą, malarstwem i beletrystyką oraz edukacją. „Nie lubię kultury” mówi konsument zjawisk śmieciowych. Mógłby też powiedzieć, „nie lubię oddychać”, „nie lubię mówić” czy „nie lubię się uczyć”, co byłoby równie pozbawione sensu. Kultura determinuje nasze życie. Kultury uczymy się, przede wszystkim od bliskich nam ludzi – od ludzi w naszej ojczyźnie bliższej, naszym regionie
PTI: ...poważnie o rekrutacji w szkole językowej - warsztaty w KATOWICACH 25-26.08.2012r.
Zasady skutecznej selekcji i doboru pracownika -
czyli poważnie o rekrutacji w szkole językowej - te warsztaty to nieoceniona pomoc dla obecnych i przyszłych właścicieli szkół językowych,
EDUNEWS.PL: UMIEJĘTNOŚCI JAK MOCNA WALUTA.
Umiejętności są dla gospodarki globalną walutą XXI wieku. Bez odpowiednich inwestycji w rozwój umiejętności od wczesnych lat szkolnych, ludzie mogą nie osiągnąć w życiu sukcesu zawodowego, a wręcz mają duże szanse trafić na margines społeczny, zaś rozwój technologiczny nie przełoży się na zwiększenie produktywności gospodarki. W rezultacie kraje nie będą w stanie skutecznie konkurować w globalnej wymianie w warunkach gospodarki opartej na wiedzy...
Il Ponte & Via Giulia: Letnie porządki. Fontanna di Trevi.
W ostatni poniedziałek zamieściłam na blogu artykuł, w którym opisałam swoją nietypową wizytę przy rzymskiej Fontannie di Trevi oraz rozwiązanie problemu, jaki miałam w związku z tą właśnie wizytą... Aby przeczytać o moich perypetiach, kliknijcie w link poniżej...
EDUNEWS.PL: MOBILNE TECHNOLOGIE I BLENDED LEARNING.
Na łamach THE Journal Michael Horn i Heather Staker podzielili się swoimi uwagami dotyczącymi wykorzystania mobilnych urządzeń w procesie uczenia się. Zwrócili uwagę, że w pierwszym momencie w szkołach dostrzega się raczej negatywny wpływ mobilnych technologii (np. smartfonów) na naukę wynikający z ich potencjału rozpraszania uwagi uczniów. Dopóki nie staną się one jednym z elementów strategicznych systemu kształcenia, dominować będzie ich funkcja komunikacyjno-rozrywkowa...
Rekomendacje ze szkoły językowej ADVANTIS
Serwis okazuje się być bardzo pomocnym narzędziem w początkowym etapie rekrutacji, znacznie ułatwia nam pracę. Informacje zawarte w aplikacjach lektorów z serwisu są bardzo przejrzyste, i co najważniejsze rzeczowe, dające szybki wgląd w wykształcenie i doświadczenie lektora...
EDUNEWS.PL: KOED O CYFROWEJ SZKOLE I OTWARTYCH PODRĘCZNIKACH.
13 kwietnia tego roku Koalicja Otwartej Edukacji wyraziła pozytywną opinię na temat programu rządowego „Cyfrowa Szkoła”. W reakcji na silną opozycję polskich wydawców i dystrybutorów edukacyjnych oraz kontrowersje w mediach, podkreślamy, że na program ten spojrzeć należy przede wszystkim z perspektywy konsumentów, głównie rodziców. Ponoszą oni ogromne koszty – zarówno finansowe, jak i społeczne – utrzymywania dotychczasowego tradycyjnego modelu wytwarzania i sprzedaży podręczników. Średnia kwota wydatków szkolnych na jedno dziecko wyniosła w 2011 roku blisko 700 zł – ponad połowę tej sumy stanowiły wydatki na podręczniki (CBOS). Koszty te ponosi również budżet państwa, dotując rodziny o najniższych dochodach
MACMILLAN WEBINAR: Your CLIL - Identifying and activating general academic language - 5.09.12
In many CLIL contexts, schools import mother tongue textbooks for use in their classrooms or download texts and resources found on the internet. Though some materials can stress core subject-specific language, most tend not to make general academic language explicit for learners. Participants will be invited to discover the 'hidden' language of a number of content tasks and asked to discuss the importance of an explicit approach to the teaching of language for CLIL classrooms.
|